„Budujemy lepszą przyszłość!”

Cel projektu: Celem głównym projektu jest zwiększenie zdolności do zatrudnienia oraz aktywnego udziału w życiu społeczno-zawodowym 80 osób (48 K i 32 M) od 18 roku życia, zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym, pozostających bez zatrudnienia 40 osób (24 K i 16 M) biernych zawodowo i 40 osób (24 K i 16 M) bezrobotnych, w tym min. 8 osób z niepełnosprawnościami (5 K i 3 M), zamieszkujących w rozumieniu KC w województwie dolnośląskim, poprzez realizację: zindywidualizowanego i kompleksowego wsparcia:

  • opracowanie Indywidualnej Ścieżki Reintegracji (IŚR),
  • treningi kompetencji społecznych,
  • szkolenia podnoszące kompetencje cyfrowe,
  • specjalistyczne poradnictwa,
  • szkolenia zawodowe,
  • staże,
  • pośrednictwo pracy,
  • mentoring.

Grupa docelowa:

W ramach projektu wsparciem objętych zostanie  80 osób (48 K i 32 M) od 18 roku życia, zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym, pozostających bez zatrudnienia 40 osób (24 K i 16 M) biernych zawodowo i 40 osób (24 K i 16 M) bezrobotnych, w tym min. 8 osób z niepełnosprawnościami (5 K i 3 M), zamieszkujących w rozumieniu KC w województwie dolnośląskim.

Wsparcie udzielane w projekcie kierowane jest do:

a) osób biernych zawodowo, przy czym wyłączne powody bierności zawodowej to:

– niepełnosprawność

– choroba

– pełnienie ról opiekuńczych

b)  osób lub rodzin korzystających ze świadczeń z pomocy społecznej zgodnie z ustawą z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej lub kwalifikujących się do objęcia wsparciem pomocy społecznej, tj. spełniającym co najmniej jedną z przesłanek określonych w art. 7 tej ustawy;

c)  osób, o których mowa w art. 1 ust. 2 ustawy z dnia 13 czerwca 2003 r. o zatrudnieniu socjalnym (Dz. U. z 2022 r., poz. 2241);

d) osób przebywających w pieczy zastępczej lub opuszczających pieczę zastępczą oraz rodzin przeżywających trudności w pełnieniu funkcji opiekuńczo – wychowawczych, o których mowa w ustawie z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej;

e) osób nieletnich, wobec których zastosowano środki zapobiegania i zwalczania demoralizacji i przestępczości zgodnie z ustawą z dnia 9 czerwca 2022 r. o wspieraniu i resocjalizacji nieletnich (Dz. U. z 2022 r., poz. 1700 ze zm.) oraz osób nieletnich zagrożonych demoralizacją i przestępczością;

f) osób przebywających i opuszczających młodzieżowe ośrodki wychowawcze i młodzieżowe ośrodki socjoterapii, o których mowa w ustawie z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2022 r., poz. 2230);

g) osób z niepełnosprawnościami;

h) członków gospodarstw domowych sprawujących opiekę nad osobą potrzebującą 
wsparcia w codziennym funkcjonowaniu;

i) osób potrzebujących wsparcia w codziennym funkcjonowaniu;

j) osób opuszczających placówki opieki instytucjonalnej, w tym w szczególności domy pomocy społecznej;

k) osób w kryzysie bezdomności, dotkniętych wykluczeniem z dostępu do mieszkań lub zagrożonych bezdomnością;

l) osób odbywających karę pozbawienia wolności, objętych dozorem elektronicznym;

m) osób korzystających z programu FE PŻ;

n) osób należących do społeczności marginalizowanych, takich jak Romowie;

o) osób objętych ochroną czasową w Polsce w związku z agresją Federacji Rosyjskiej na Ukrainę.

Pierwszeństwo udziału w projekcie mają osoby:

a) doświadczające wielokrotnego wykluczenia społecznego, spełniające więcej niż jedną przesłankę określoną w art. 7 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej;

b)  o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności;

c)  z niepełnosprawnością sprzężoną;

d)  z chorobami psychicznymi;

e)  z niepełnosprawnością intelektualną;

f)  z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi (w rozumieniu zgodnym z Międzynarodową Statystyczną Klasyfikacją Chorób i Problemów Zdrowotnych ICD10);

g)  korzystające z programu FE PŻ;

h) opuszczające placówki opieki instytucjonalnej;

i)  wykluczone komunikacyjnie;

j)  osoby, które opuściły jednostki penitencjarne w terminie ostatnich 12 miesięcy.

Do projektu zapraszamy osoby z niepełnosprawnością.

Zapewniamy niezbędne usprawnienia uwzględniając potrzeby osób z niepełnosprawnością. 

Oferowane wsparcie:

– Zadanie 1.:

Diagnoza sytuacji problemowej i opracowanie IŚR (4 godziny wsparcia o charakterze indywidualnym dla 1UP – łącznie 80 UP), w tym 2 godziny indywidualnych spotkań z doradcą zawodowym i 2 godziny indywidualnych spotkań z psychologiem. Na podstawie diagnozy zostanie opracowana Indywidualna Ścieżka Reintegracji (IŚR), w oparciu o którą realizowany będzie proces wsparcia w projekcie odpowiadający kompleksowo na potrzeby UP.

Dla osób biernych zawodowo IŚR zostanie rozszerzony o Indywidualny Plan Działania.

Wszystkie osoby poniżej 30 rż. otrzymają dobrej jakości ofertę pracy, kontynuacji edukacji, stażu, praktyk zawodowych lub inną formę pomocy prowadzącą do aktywizacji zawodowej w ciągu 4 m-cy od dnia przystąpienia danej osoby do projektu.

Wszyscy UP zobowiązani są do podpisania umowy na wzór kontraktu socjalnego, uwzględniającej IŚR, realizowanej w ramach przewidzianych zadań w projekcie.

Wsparcie dla osób z niepełnosprawnościami dostosowane będzie do osobistych preferencji i rodzaju niepełnosprawności.

Okres realizacji: I edycja: 10.2024-, II edycja: 12.2024, III edycja: 02.2025, IV edycja: 04.2025

– Zadanie 2.:

Trening kompetencji społecznych (36 godzin treningu grupowego dla 8 grup po 10 osób) – Każdy UP weźmie udział w 3 z 4 tematów (na podstawie IŚR) realizowanych z naciskiem na rozbudowanie aktywności i samodzielności:

  1. NA CO DZIEŃ –  tematyka oscylować będzie wokół  umiejętności prowadzenia gospodarstwa domowego, wypełniania obowiązków domowych/rodzinnych, racjonalnego gospodarowania własnymi środkami finansowymi, oszczędzania.
  2. KOMUNIKACJA- kształtowanie pozytywnych relacji z bliskimi, osobami z otoczenia, pracodawcami, osobami w instytucjach i urzędach.
  3. AUTOPREZENTACJA- umiejętność kreowania pożądanego wizerunku i prezentowania swoich mocnych stron .
  4. RADZENIE SOBIE ZE STRESEM- umiejętność rozładowywania napięcia w sytuacjach rodzinnych i zawodowych, łagodzenia konfliktów.

Treningi prowadzić będą do nabycia przez UP kompetencji społecznych w 3 z 4 powyższych obszarów.

Okres realizacji: I edycja: 11.2024,
II edycja: 01.2025, III edycja: 03.2025, IV edycja: 05.2025.

– Zadanie 3.:

Szkolenia podnoszące kompetencje cyfrowe (75 godzin szkolenia dla 4 grup po 6 osób, łącznie dla 24 UP) .

Na szkolenia skierowani zostaną UP zgodnie z diagnozą w IŚR obejmującą ocenę umiejętności cyfrowych (obowiązkowo w ramach wsparcia skierowanego do osób młodych poniżej 30 r.ż. zaplanowano ocenę umiejętności cyfrowych, z wykorzystaniem „Europejskiego narzędzia do oceny poziomu kompetencji cyfrowych” – https://europa.eu/europass/digitalskills/screen/home). Dla 24 UP (w tym obowiązkowo dla osób młodych poniżej 30 r.ż. u których zdiagnozowano taką potrzebę) zaplanowano uzupełnienie poziomu kompetencji w ramach SZKOLEŃ PODNOSZĄCYCH KOMPETENCJE CYFROWE O PROFILU OGÓLNYM.

Zakres merytoryczny zajęć odpowiada ramie „Digital Competence Framework” (DIGCOMP) na poziomie podstawowym A – 15 godz./moduł:

  1. INFORMACJA – m.in. przeglądanie, szukanie, filtrowanie i przechowywanie informacji                  2. KOMUNIKACJA – m.in. wykorzystanie narzędzi cyfrowych i aplikacji, dzielenie się informacjami i   zasobami
  2. TWORZENIE TREŚCI – m.in. tworzenie, integracja i przetwarzanie treści
  3. BEZPIECZEŃSTWO – m.in. narzędzia służące ochronie, ochrona danych osobowych 5. ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW – m.in. rozwiązywanie problemów technicznych, innowacyjność i twórcze wykorzystanie technologii

Szkolenia zakończą się formalnym wynikiem oceny i walidacji oraz będą dawać możliwość uzyskania certyfikatu ECCC, potwierdzającego nabycie kwalifikacji ICT.

Okres realizacji: I edycja: 11.2024 – 12.2024,
II edycja: 01.2025 – 02.2025, III edycja: 03.2025 – 04.2025, IV edycja: 05.2025 – 06.2025

 

– Zadanie 4.:

Indywidualne poradnictwo psychologiczne oraz prawne (9 godzin wsparcia o charakterze indywidualnym dla 1UP – łącznie 80 UP), w tym 6 godziny indywidualnych spotkań z psychologiem i 3 godziny indywidualnych spotkań z prawnikiem.

Poradnictwo psychologiczne pomoże Uczestnikom złagodzić problemy wynikające z ich postawy wobec otoczenia oraz oddalenia od zasad w nich panujących.

Poradnictwo prawne wyposaży Uczestników w wiedzę dotyczącą rodzajów ryzyka socjalnego i możliwych form pomocy oraz zwiększy świadomość UP na temat ich praw.

Okres realizacji: I edycja: 12.2024-01.2025,
II edycja: 02.2025-03.2025, III edycja: 04.2025-05.2025, IV edycja: 06.2025-07.2025.

– Zadanie 5.:

Szkolenia zawodowe (średnio 110 godzin wsparcia grupowego dla 1 UP – łącznie 80 UP)

Szkolenia zawodowe realizowane będą zgodnie z Ustawą z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy. Szkolenia służą zdobyciu kompetencji/kwalifikacji zawodowych w ramach otwartego pakietu szkoleń. Fakt nabycia kwalifikacji potwierdzony zostanie odpowiednim dokumentem (np. certyfikatem), rozpoznawalnym i uznawanym w danym środowisku, sektorze lub branży, a fakt nabycia kompetencji poprzez wydanie dokumentem zawierającego wyszczególnione efekty uczenia się odnoszące się do nabytej kompetencji.

Okres realizacji: I edycja: 01.2025-02.2025, II edycja: 03.2025-04.2025, III edycja: 05.2025-06.2025, IV edycja: 07.2025-08.2025.

– Zadanie 6.:

Staże (średnio 4-miesięczne staże zawodowe spójne z tematyką szkoleń dla 70 UP).  Czas trwania stażu dopasowany będzie do potrzeb każdego Uczestnika, jednak nie krótszy niż 3 miesiące i nie dłuższy niż 6 miesięcy. Wsparcie stażowe realizowane zgodnie z zaleceniem Rady UE z dn.10.03.2014 ws. ram jakości staży oraz z Polskimi Ramami Jakości Praktyk i Staży.

Okres realizacji: I edycja: 03.2025-06.2025, II edycja: 05.2025-08.2025, III edycja: 07.2025-10.2025, IV edycja: 09.2025-12.2025.

– Zadanie 7.:

Indywidualne pośrednictwo pracy (5 godzin wsparcia o charakterze indywidualnym dla 1UP – łącznie 80 UP).

Podczas indywidualnych spotkań z UP pośrednik pracy rozpozna sytuację społeczno – zawodową i wspólnie z UP wyszuka oferty pracy zgodnie z ich oczekiwaniami, kwalifikacjami i predyspozycjami, a także możliwościami lokalnego rynku pracy (min.3 oferty/UP). Pośrednik przygotuje UP do udziału w rekrutacji (omówi potencjalne pytania rekruterów i zweryfikuje dokumenty aplikacyjne UP) oraz zainicjuje kontakty UP z pracodawcami.

Okres realizacji: I edycja: 03.2025-07.2025, II edycja: 05.2025-09.2025, III edycja: 07.2025-11.2025, IV edycja: 09.2025-01.2026.

– Zadanie 8.:

Indywidualny mentoring (średnio 4-5 godzin wsparcia o charakterze indywidualnym dla 1UP – łącznie 16-20 UP).

Mentoring będzie polegał na indywidualnych spotkaniach i zbudowaniu relacji UP z mentorem, którym będzie specjalista ds. HR/osoba z doświadczeniem w zarządzaniu zasobami ludzkimi.

Wsparcie mentora wesprze proces uczenia i rozwoju UP w organizacji, firmie, jak i w procesach adaptacji społecznej. Korzyściami z tej formy wsparcia są m.in.: możliwość kontaktu z pozytywnym wzorcem/autorytetem, weryfikacja wiedzy i poglądów, poznanie realiów świata zawodowego, procedur administracyjnych, zwiększenie pewności siebie, pozytywnej samooceny i motywacji.

Okres realizacji: w IV turach w momencie uzyskania przez UP zatrudnienia.

Udział we wszystkich formach wsparcia dla Uczestników jest bezpłatny.

Okres realizacji projektu: 01.09.2024 – 28.02.2026

Rekrutacja prowadzona z uwzględnieniem równości szans kobiet i mężczyzn oraz równości szans i niedyskryminacji (w tym zasady dostępności dla osób z niepełnosprawnościami, praktyk antydyskryminacyjnych, bez stereotypowych przekazów).

Nabór otwarty w okresie od września 2024 r. do kwietnia 2025 r.

Osoby zainteresowane udziałem w projekcie przed złożeniem dokumentów powinny zapoznać się z niniejszym Regulaminem, który jest dostępny poniżej (dokumenty do pobrania) i w biurze projektu.

Dokumenty wymagane  od  kandydatów  na  Uczestnika/czkę   projektu  w  procesie  rekrutacji  (wymogi formalne):

  1. Formularz zgłoszeniowy,
  2. Oświadczenie Uczestnika Projektu o spełnieniu kryteriów kwalifikowalności do udziału w projekcie,
  3. Oświadczenie Uczestnika Projektu,
  4. Oświadczenie osoby bezrobotnej niezarejestrowanej w Urzędzie Pracy lub osoby biernej zawodowo,
  5. Formularz RODO,
  6. Orzeczenie o niepełnosprawności lub zaświadczenie albo inny dokument potwierdzający stan zdrowia w przypadku osób z niepełnosprawnościami,
  7. Zaświadczenie z Powiatowego Urzędu pracy – dotyczy osób bezrobotnych zarejestrowanych w PUP,
  8. zaświadczenie z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych – dotyczy osób bezrobotnych niezarejestrowanych w PUP oraz biernych zawodowo.
  9. Zaświadczenie z Ośrodka Pomocy Społecznej lub właściwej instytucji o korzystaniu z pomocy społecznej,
  10. Inne dokumenty potwierdzające spełnienie przez Uczestnika Projektu kryteriów kwalifikowalności udziału w projekcie, w szczególności zaświadczenie/inny dokument wystawiony przez właściwy podmiot, albo oświadczenie uczestnika projektu/ podmiotu otrzymującego wsparcie, jeżeli kryterium to nie może zostać potwierdzone dokumentem wystawionym przez właściwy podmiot.

Warunkiem zakwalifikowania do udziału w projekcie jest:

  • spełnienie wymogów formalnych,
  • zapoznanie się z niniejszym Regulaminem,
  • złożenie kompletu dokumentów zgłoszeniowych
  • pozytywne zakwalifikowanie przez Komisję Rekrutacyjną.

Dokumenty zgłoszeniowe będą dostępne w Biurze projektu przy ul. Wyścigowej 18/2, 53-012 Wrocław i do pobrania poniżej.

Dokumenty będzie można złożyć osobiście, drogą pocztową, drogą elektroniczną – poprzez przesłanie na adres: projekty@brcon.pl.

Osoby z niepełnosprawnościami mogą zgłosić swój udział w projekcie również telefonicznie. W przypadku zgłoszenia drogą elektroniczną/telefoniczną, oryginały dokumentów rekrutacyjnych powinny być przekazane do Organizatora projektu najpóźniej w dniu pierwszego wsparcia.

Złożenie dokumentów rekrutacyjnych nie jest jednoznaczne z zakwalifikowaniem do projektu. O zakwalifikowaniu decyduje Komisja Rekrutacyjna (KR).

 

Dokumenty rekrutacyjne do pobrania:

Regulamin Projektu_Budujemy lepszą przyszłość!

1. Formularz zgłoszeniowy

2. Oświadczenie o spełnieniu kryteriów

2.1 Oświadczenie o udziale w innych projektach

3. Oświadczenia Uczetsnika Projektu

4. Oświadczenie BZ_BB

5. RODO_BRC

6. RODO_DWUP

 

Informujemy podmioty uczestniczące w Projekcie o możliwości zgłoszenia Instytucji Pośredniczącej, m.in. za pomocą anonimowego formularza kontaktowego dostępnego na stronie internetowej Instytucji Pośredniczącej: http://www.dwup.pl/kontakt/formularz.html informacji o możliwości wystąpienia nadużycia finansowego, w tym konfliktu interesów lub korupcji.

Informujemy o możliwości pisemnego zgłaszania do Instytucji Pośredniczącej  – Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy we Wrocławiu, podejrzenia o niezgodności Projektu lub działań Beneficjenta/Partnera/ Podmiotu upoważnionego do ponoszenia wydatków, z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych sporządzoną w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. oraz Kartą Praw Podstawowych Unii Europejskiej z dnia 26 października 2012 r.

 

HARMONOGRAMY REALIZACJI FORM WSPARCIA:

Harmonogram spotkań z psychologiem

Grupa 1 – 1. Harmonogram wsparcia- gr. 1- spotkania indyw. psycholog

Grupa 2 – 1. Harmonogram wsparcia- gr. 2- spotkania indyw. psycholog

Grupa 3 – 1. Harmonogram wsparcia- gr. 3- spotkania indyw. psycholog

Harmonogram spotkań z doradcą zawodowym

Grupa 1 – 2. Harmonogram wsparcia- gr. 1- spotkania indyw. doradca zawodowy

Grupa 2 – 2. Harmonogram wsparcia- gr. 2- spotkania indyw. doradca zawodowy

Grupa 3 – 2. Harmonogram wsparcia- gr. 3- spotkania indyw. doradca zawodowy

Harmonogram treningów kompetencji społecznych

Grupa 1 – Harmonogram wsparcia- gr. 1 Ząbkowice Śląskie

Grupa 2 – Harmonogram wsparcia- gr. 2 Wałbrzych

Grupa 3 – Harmonogram wsparcia- gr. 3 Dzierżoniów

Harmonogram szkoleń podnoszących kompetencje cyfrowe

Grupa 1 – Harmonogram wsparcia – gr. 1 – szkolenia komputerowe

Grupa 2 – Harmonogram wsparcia – gr. 2 – szkolenia komputerowe

Harmonogram indywidualnego poradnictwa prawnego

Grupa 1 – Harmonogram wsparcia – gr. 1 – prawnik

Grupa 2 – Harmonogram wsparcia – gr. 2 – prawnik

Grupa 3 – Harmonogram wsparcia – gr. 3 – prawnik

Harmonogram indywidualnego poradnictwa psychologicznego

Grupa 1 – Harmonogram wsparcia – gr. 1 – psycholog

Grupa 2 – Harmonogram wsparcia – gr. 2 – psycholog

Grupa 3 – Harmonogram wsparcia – gr. 3 – psycholog

Harmonogram szkoleń zawodowych

Grupa 1 – Harmonogram wsparcia – gr. 1 – szkolenie zawodowe (pracownik obsługi klienta)

Grupa 1 –Harmonogram wsparcia – gr. 1 – szkolenie zawodowe (spawacz TIG)

Grupa 2 – Harmonogram wsparcia – gr. 2 – szkolenie zawodowe 

Grupa 3 – Harmonogram wsparcia – gr. 3 – szkolenie zawodowe